Sådan starter du i Ægir

Roning er en fantastisk sport, hvor alle muskelgrupper kommer i funktion.

Mange ser roning som en mere “skånsom” sport, da man modsat løb ikke skal bære sin egen vægt.

Roning kan dyrkes på alle niveauer, om du er til sved på panden eller synes en tur på fjorden med madpakke og godt selskab er noget af det største.

Det er også en meget social sport, hvor man hurtigt kan skabe sig et stort netværk, særligt hvis man er ny i byen eller måske bare trænger til lidt fornyelse i sit fritidsliv.

Roning rummer det hele og det er i stor grad op til en selv, hvor meget man vil have og bruge af klubben. En ting er sikkert man bliver hurtigt en del af et fællesskab.

Vores aldersgruppe favner bredt og der er også nogen på din alder.

Kort fortalt

Meget kort fortalt skal du:

• Aflægge svømmeprøve på 300 meter (gøres udenfor Ægir-regi).
  • Deltage i vores roskole, hvor du lærer at ro og lærer mange andre nye medlemmer at kende.
  • Efter roskolen skal du på et par frigivelsesture.

Herefter er du klar til at deltage i roningens glæder i Ægir. Du kan læse mere detaljeret om, hvordan du starter i Ægir herunder samt under punktet “Vil du lære at ro”.

Hvis du vil lære at ro…

Roskolen strækker sig over en weekend, hvor du i trygge omgivelser lærer at ro. Der veksles mellem praktiske øvelser i ergometer (romaskine) og på vandet samt teoriundervisning på land.

Har du lyst til at vide mere om roning, kan du enten:

• komme ned i klubben til daglig roning (mandag eller torsdag kl. 17.30) og tale med en instruktør. Her kan du få mere af vide om, hvordan man starter med at ro, du kan se bådene og klubben.
  • eller du kan kontakte klubbens instruktionsformand for at høre nærmere om dine muligheder.

Roskolen er en effektiv og social introduktion til Roklubben Ægir.

Før Roskolen skal du:

Inden du kommer på roskole, skal du:

• Aflægge svømmeprøve og få dokumentation på, at du kan svømme min. 300 meter og træde vande. Du kan hente et svømmebevis her, eller få livredderen i en af byens offentlige svømmehaller til at udstede et til dig.
  • Tilmelde dig roskolen. Tilmelding foregår via hjemmesiden
  • Det er meget vigtigt, at du får aflagt svømmeprøven og har et bevis med til roskolen. Ellers kan du ikke komme på vandet

Derudover anbefaler vi at du læser Ægirs ABC og generelle kommandoer igennem. De findes her:

DER ER  ROSKOLE I 2023:

• 29. – 30. april

Program for weekenden :

• Lørdag kl. 9.00-17.00
  • Søndag kl. 9.00-16.00

(Det forventes, at du deltager hele dagen, både lørdag og søndag).

Prisen på 400 kr. inkluderer:

• Undervisning og instruktion
  • 2 x frokost, 2 x eftermiddagskaffe
  • Dygtige og engagerede instruktører

Udover de 400 kroner (300 kr. hvis du har studiekort) er instruktionen (roskolen) gratis og uforpligtende. Du skal først betale kontigent, hvis/når du beslutter, at du gerne vil fortsætte i Ægir.

Medbring
Et par sportssko og noget behageligt sportstøj (fx. løbetøj, træningstøj etc.) – så er det meste udstyr i orden. Vedrørende sko, så medbring nogle der ikke er for brede i hælen (store løbesko vil ikke passe i båden).

Huskeliste:

• Svømmebevis
  • Varmt sportstøj, gerne flere lag så du kan regulere varmen, når du ror.
  • Regntøj.
  • Solcreme og kasket (også selvom det er overskyet).
  • Drikkeflaske.

Der er mange muligheder som roer i Ægir, både hyggeture på fjorden, sved-på-panden roning, kaproning eller en weekend med en langtur. Alt dette kan du læse mere om på resten af Ægirs hjemmeside.

Yderligere information og tilmelding

Læs menuen Roskole 2023 på siden.

Yderligere oplysninger kan fås hos instruktørerne i klubben
eller hos instruktionsformanden: instruktion@roklubben-aegir.dk.

Send en besked via formularen, ring på tlf. nr.: (+45) 29 82 04 56 eller send os en email på post@roklubben-aegir.dk og hør hvad vi kan gøre for dig.