Om Ægir

Roklubben Ægir er en af Nordjyllands største roklubber med ca. 100 medlemmer i alderen 12-80 år.

Medlems sammensætningen  er :

Ungdomsroere (12-18 år) – ca. 15%
Seniorroere (19-45 år) – ca. 75%
Seniorroere (45+ år) – ca. 10 %

Vi er også Talentkraftcenter for Ungdom under Dansk Forening for Rosport med tilskud fra Team Danmark.

Daglig roning

Klubbens hovedaktivitet er daglig roning. Ved daglig roning møder de personer, der har lyst til at ro, op på faste tidspunkter og skriver deres navn på tavlen i bådhallen. Derefter sættes der rohold udfra, hvor langt folk har lyst til at ro.

Udover daglig roning, er det desuden muligt at ro på andre tidspunkter af dagen, blot der er en styrmand med.

Vi har mange forskellige typer af arrangementer. Såvel roaktiviteter og sociale arrangementer, koncerter, firmaarrangementer m.m. Vi har også et væld af vinteraktiviteter, for at holde formen og det sociale ved lige.

Vi har plads til både den ambitiøse roer, motionisten og hyggeroeren.

Vil du være med? Læs om vores roskoler på siden.

Roklubben Ægir